0 109 یکشنبه 19 اسفند 05:46 دسته مطلب :دسته تیتر اصلی کد مطلب : 7805
سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

پیام فیض-کارشناس ارتباطات

سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید.

شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید. تلاش برای شهرت شاید یک ارزش محسوب نشود؛ اما ذات آدمی از بدو تولد با آن گره‌خورده و نمی‌توان به کسی که برای شهرت تلاش می‌کند خرده گرفت. اما شهرت و محبوبیت اصول و قواعدی دارد که از قانون، تقیدات مذهبی و از همه مهم‌تر «عرف اجتماعی» الهام می‌گیرد. این انگاره وقتی حساس می‌شود که بخواهیم در جامعه‌ای که پر از شکاف اجتماعی است به دنبال کسب شهرت، اعتماد و محبوبیت باشیم؛ بنابراین لزوم رعایت اصول آن بیش‌ازپیش احساس می‌شود. به‌طورکلی برای ویژند (برند) سازی شخصی سه مؤلفه را باید مدنظر قرارداد:

 

ارتباطات و روان‌شناسی محبوبیت

صداقت و شفافیت مهم‌ترین رکن در ایجاد یک چهره مطلوب در دیدگان جامعه است. در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم باید به تعهدات کاری خود وفادار و مسئولیت‌پذیر باشیم. آنچه که از خود و اقداماتمان ارائه می‌کنیم، در آن جامعه به‌عنوان یک «ارزش واقعی» شناخته شود و نه صرفاً اقدامی برای کسب درآمد و منافع شخصی.

هوش اجتماعی

باید به زبان بدن و لحن صحبت در هر عرصه‌ای دقت داشته باشیم. به طور مثال در جامعه و اصول اخلاقی ما خودبرتربینی و تکبر به‌شدت آسیب‌زاست پس از هر نوع اقدامی که چنین شائبه‌ای را بین مخاطبانمان تقویت می‌کند پرهیز کنیم. باتوجه‌به این موضوع ارتباط مستقیم با مخاطبانمان برقرار کنیم. به‌خوبی بشنویم و در مقابل انتقادات ولو تند و توهین‌آمیز با سعه‌صدر برخورد کنیم.

 

حفظ مداومت و پایداری در کنشگری رسانه‌ای

شهرت و محبوبیت یک مسیر بلندمدت است اینکه تصور کنیم در یک پویش (کمپین) در سراسر تابلوهای تبلیغاتی شهر می‌توانیم به شهرت دست یابیم نگرش غلطی است و بازتاب منفی دارد. به طور مثال در این مواقع مخاطب در نگاه اول یک جمله می‌گوید: او به دنبال خودنمایی است!

عنوان «اثر مرکب» به معنای اقدامات کوچک از جنس تعامل، محتوا و شبکه‌سازی در این عرصه نمود پیدا می‌کند که روی شهرت و محبوبیت اثر مطلوب دارد.

 

حالا با یک جستجوی ساده در شبکه اینستاگرام صفحه شخصی آقای مخبریان را ببینید. او در سایت شخصی‌اش خود را این‌گونه معرفی کرده: «دوستانم به من دکتر می‌گویند و در محل کار به آقای رئیس معروف هستم»

بگذریم از اینکه ادعای نویسندگی دارد؛ اما در 3 خطی که خود را معرفی کرده چهار خطای نگارشی دارد.

 

 

برچسب ها حاما اراده ملت احزاب پیام فیض

آخرین اخبار

ماه عسل پروژه وفاق در کشور خیلی زود به پایان رسید

جریان قدرت پنهان می‌خواست لطیفی در دولت سیزدهم بماند اما ظریف به هر طریقی حذف شود/ چرخ سیاست در ایران فعلا خوب نمی‌چرخد

سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید.

سه‌شنبه‌های گفت‌وگو27- موضوع: از امروز تا فردا- استراتژی های رشد و توسعه در سال اینده

گفتگو برای آینده: ترسیم نقشه راه توسعه حزب و گفت‌وگوهای سه‌شنبه

آثار تغییر مدیران کلان از نگاه روابط عمومی و ارتباطات

برکناری و استعفای دو عضو کلیدی کابینه دولت وفاق توسط دو قوه مقننه و قضاییه در یک زمان موجب واکنش گسترده کاربران فضای مجازی شد.

سه‌شنبه‌های گفت‌وگو26- موضوع: عملگرایی، از تئوری تا اجرا4

"گام عملی حزب اراده ملت ایران: بررسی اندیشه‌های آقای کمال اطهاری برای الگوی توسعه"

سه‌شنبه‌های گفت‌وگو25- موضوع: عملگرایی، از تئوری تا اجرا3

سه‌شنبه‌های گفت‌وگو25- موضوع: عملگرایی، از تئوری تا اجرا3 "گام عملی حزب اراده ملت ایران: بررسی اندیشه‌های آقای کمال اطهاری برای الگوی توسعه"

مدیریت بحران لازمه احیای سرمایه اجتماعی

یکی از سرفصل‌های مهم که در دوره معاصر ذیل کارکردهای روابط‌عمومی تعریف شده «ارتباطات مدیریت بحران» است.

حمیدرضا درویش پور " سرپرست معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

حمیدرضا درویش پور به عنوان " سرپرست معاونت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان " منصوب شد .

خبر انتشار کتاب «اتحادیه‌های کارگری در قرن بیست و یکم»

کتاب «اتحادیه‌های کارگری در قرن بیست و یکم» از مجموعه کتاب‌های «گامی با نهادهای مدنی» توسط انتشارات حزب اراده ملت ایران منتشر شد.

دکتر افشین فرهانچی مجددا به دبیرکلی حزب اراده ملت ایران انتخاب شدند.

جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت روز جمعه 19 بهمن با حضور 17 نفر از اعضا (این شورا 21 عضودارد) تشکییل جلسه داد

دسته تیتر اصلی