0 753 یکشنبه 19 اسفند 05:46 دسته مطلب :دسته تیتر اصلی کد مطلب : 7805
سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

پیام فیض-کارشناس ارتباطات

سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید.

شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید. تلاش برای شهرت شاید یک ارزش محسوب نشود؛ اما ذات آدمی از بدو تولد با آن گره‌خورده و نمی‌توان به کسی که برای شهرت تلاش می‌کند خرده گرفت. اما شهرت و محبوبیت اصول و قواعدی دارد که از قانون، تقیدات مذهبی و از همه مهم‌تر «عرف اجتماعی» الهام می‌گیرد. این انگاره وقتی حساس می‌شود که بخواهیم در جامعه‌ای که پر از شکاف اجتماعی است به دنبال کسب شهرت، اعتماد و محبوبیت باشیم؛ بنابراین لزوم رعایت اصول آن بیش‌ازپیش احساس می‌شود. به‌طورکلی برای ویژند (برند) سازی شخصی سه مؤلفه را باید مدنظر قرارداد:

 

ارتباطات و روان‌شناسی محبوبیت

صداقت و شفافیت مهم‌ترین رکن در ایجاد یک چهره مطلوب در دیدگان جامعه است. در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم باید به تعهدات کاری خود وفادار و مسئولیت‌پذیر باشیم. آنچه که از خود و اقداماتمان ارائه می‌کنیم، در آن جامعه به‌عنوان یک «ارزش واقعی» شناخته شود و نه صرفاً اقدامی برای کسب درآمد و منافع شخصی.

هوش اجتماعی

باید به زبان بدن و لحن صحبت در هر عرصه‌ای دقت داشته باشیم. به طور مثال در جامعه و اصول اخلاقی ما خودبرتربینی و تکبر به‌شدت آسیب‌زاست پس از هر نوع اقدامی که چنین شائبه‌ای را بین مخاطبانمان تقویت می‌کند پرهیز کنیم. باتوجه‌به این موضوع ارتباط مستقیم با مخاطبانمان برقرار کنیم. به‌خوبی بشنویم و در مقابل انتقادات ولو تند و توهین‌آمیز با سعه‌صدر برخورد کنیم.

 

حفظ مداومت و پایداری در کنشگری رسانه‌ای

شهرت و محبوبیت یک مسیر بلندمدت است اینکه تصور کنیم در یک پویش (کمپین) در سراسر تابلوهای تبلیغاتی شهر می‌توانیم به شهرت دست یابیم نگرش غلطی است و بازتاب منفی دارد. به طور مثال در این مواقع مخاطب در نگاه اول یک جمله می‌گوید: او به دنبال خودنمایی است!

عنوان «اثر مرکب» به معنای اقدامات کوچک از جنس تعامل، محتوا و شبکه‌سازی در این عرصه نمود پیدا می‌کند که روی شهرت و محبوبیت اثر مطلوب دارد.

 

حالا با یک جستجوی ساده در شبکه اینستاگرام صفحه شخصی آقای مخبریان را ببینید. او در سایت شخصی‌اش خود را این‌گونه معرفی کرده: «دوستانم به من دکتر می‌گویند و در محل کار به آقای رئیس معروف هستم»

بگذریم از اینکه ادعای نویسندگی دارد؛ اما در 3 خطی که خود را معرفی کرده چهار خطای نگارشی دارد.

 

 

برچسب ها حاما اراده ملت احزاب پیام فیض

آخرین اخبار

بیانیه اعتراضی در واکنش به تصمیم جناب آقای دکتر پزشکیان برای ترک تهران

قرار است تهران را به قصد کدام نقطه از این سرزمین ترک کنید؟

تحزب و ضرورت انتخابات حزبی برای ایجاد حکومتی پاسخگو در ایران

حزب اراده ملت ایران و نقش آن در دولت چهاردهم: بین پیشرو بودن و تأثیرگذاری واقعی

ضرورت بازتعریف اصلاح‌طلبی در شرایط کنونی ایران

توسعه‌طلبی حزب؛ رویکرد فراگیر و بنیادین

ضرورت اصلاح‌طلبی واقع‌گرا برای حفظ و تقویت موقعیت حزب

تحول‌خواهی: بازتعریف عمل سیاسی در امتداد اصلاح‌طلبی

اصلاح‌طلبی عمل‌گرا: راهبرد گذار تدریجی در مواجهه با چالش‌های ائتلافی

خروج از شورای اصلاح‌طلبان؛ یک اشتباه راهبردی

حزب توسعه‌بخش: از شعار تا عمل

دسته تیتر اصلی